Wednesday, April 13, 2011

Και όμως...εγώ είμαι αισιόδοξος: Μια "αιρετική" άποψη

Πολλοί παραξενεύτηκαν όταν με άκουσαν να λέω σε μια συνέντευξη ότι είμαι αισιόδοξος, σχετικά με την οικονομική κρίση που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό.
Σε μια εποχή που στα ΜΜΕ δεν ακούς σχεδόν τίποτα άλλο, παρά τη λέξη "χρεοκοπία" είναι τουλάχιστον περίεργο να βγαίνει ένας πρόεδρος Συνδέσμου Επενδυτών και να λέει ότι είναι αισιόδοξος και ότι η χώρα μας θα καταφέρει τελικά να γλιτώσει τη χρεοκοπία.

Πολλοί λένε ότι "οι αριθμοί δεν βγαίνουν" και πως τελικά δεν θα γλιτώσουμε την λεγόμενη αναδιάρθρωση του χρέους, πράγμα που ουσιαστικά σημαίνει χρεοκοπία.

Και όμως εγώ είμαι αισιόδοξος.
Γι αυτό και γράφω αυτό το άρθρο, γιατί scripta manent (τα γραπτά μένουν).
Και δεν το λέω μόνο από προαίσθηση, που σίγουρα έχω, ή από το γεγονός ότι είμαι φύσει αισιόδοξος...
Το στηρίζω και σε κάποια γεγονότα τα οποία είναι τα εξής:

1.Η πορεία του ΧΑ
Το ΧΑ όλο αυτό το διάστημα της οικονομικής κρίσης έχει σταθεί αξιοπρεπώς.Όχι ότι δεν έπεσε.Φυσικά και έπεσε, δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. Η πτώση του όμως ήταν αξιοπρεπής και σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι η χώρα, κατά τα λεγόμενα των περισσοτέρων, βρίσκεται "με το ένα πόδι" στη χρεοκοπία.
Επειδή λοιπόν το ΧΑ στάθηκε όλο αυτό το διάστημα αξιοπρεπώς και επειδή "το ταμπλό ξέρει πάντα κάτι περισσότερο από εμάς" θεωρώ ότι το ΧΑ "κάτι ξέρει" ή ακόμα καλύτερα "κάτι προεξοφλεί"!!!
Μην ξεχνάμε ότι το χρηματιστήριο γενικά προεξοφλεί γεγονότα πολύ πριν αυτά συμβούν. Τι γνωρίζει λοιπόν το ΧΑ που δεν γνωρίζουμε εμείς;

2. Η, έστω μικρή, άνοδος των εξαγωγών
Είναι ένα άλλο στοιχείο που σχεδόν πέρασε απαρατήρητο από τους διάφορους επαΐοντες που μας κατακλύζουν με αναλύσεις τον τελευταίο καιρό.
Και ερωτώ:Γιατί ανεβαίνουν οι εξαγωγές σε μια χώρα που βρίσκεται στο χείλος της χρεοκοπίας και η ακρίβεια κάθε μέρα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο;
Γιατί αυτοί που παραγγέλνουν Ελληνικά προϊόντα από το εξωτερικό δεν περιμένουν λίγο ακόμα να χρεοκοπήσει η Ελλάδα και να τα πάρουν "κοψοχρονιά"; Μήπως και αυτοί γνωρίζουν κάτι παραπάνω και θεωρούν πως όχι μόνο δεν θα χρεοκοπήσει η Ελλάδα, αλλά μπορεί στο προσεχές μέλλον να βρεθούμε σε μια άνοδο των τιμών λόγω της μεγάλης ζήτησης;
Λέω μήπως;

Εγώ λοιπόν είμαι αισιόδοξος!!!
Όχι ότι τα πράγματα δεν είναι δύσκολα.
Είναι και μάλιστα πολύ δύσκολα. Η έξοδος από την κρίση αυτή τη στιγμή μοιάζει σαν κάτι το ακατόρθωτο!!!

Και όμως...εγώ είμαι αισιόδοξος ότι η χώρα μας θα καταφέρει τελικά να αποφύγει τη χρεοκοπία, τη στάση πληρωμών και την αναδιάρθρωση του χρέους και όχι μόνο αυτό. Μετά από το 2012 πιστεύω ότι θα αρχίσει η ανάκαμψη και η χώρα θα μπει σιγά-σιγά σε τροχιά ανάπτυξης!!!

Μένει να δούμε αν θα δικαιωθώ για αυτή την "αιρετική" άποψη στο μέλλον...

No comments: